Seuraamme asiakkaidemme tyytyväisyyttä säännöllisesti. Viimeisin asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin kesäkuussa 2021 ja kyselyn vastausprosentti oli 39 parantuen edellisestä tutkimuksesta muutamalla prosenttiyksiköllä. Asiakkaamme antoivat meille arvosanan 8,1 asteikolla 0 - 10 kysymykseen ”Kuinka todennäköisesti suosittelisit NRC Groupia ystävällesi tai kollegallesi?”.
Yli puolet asiakkaistamme (57 %) suosittelisi NRC Groupia kollegalleen. Asiakastyytyväisyyden säilyminen hyvällä tasolla on meille erittäin tärkeää, koska tavoitteemme on olla alan halutuin kumppani.
Asiakastutkimus on työkalu, joka auttaa meitä parantamaan toimintaamme
Asiakastutkimuksessa kysymme tyytyväisyyden lisäksi myös taustatietoja asiakkaan antamalle arviolle. Erityisesti syyt arvosanan takana ovat meille tärkeitä. Analysoimme tutkimuksen tulokset ja niiden pohjalta kehitämme toimintaamme jatkuvasti. Asiakastyytyväisyyteen vaikutetaan pienillä päivittäisillä teoilla, jokaisessa asiakaskohtaamisessa.
”Asiakastutkimuksen tulos on hyvä ja on todella hienoa, että 57 % vastaajista antoi meille arvosanaksi 9 tai 10. Tulos on hyvin samankaltainen edellisten kyselyjen tulosten kanssa, joten asiakastyytyväisyys vaikuttaa olevan aika vakaalla tasolla. Etenkin asiakkaiden arvioillensa antamat perustelut tarjoavat meille arvokasta tietoa kehitystyöhön”, kertoo NRC Groupin HSEQ-analyytikko Ville Vainiomäki.
*NPS-luvun laskentaperiaate
NPS-luvun selvittämiseksi asiakkailta kysyttiin asteikolla 0‒10, kuinka halukkaita he ovat suosittelemaan NRC Groupia kollegoilleen. Arvosanan 9 tai 10 antaneet ovat suosittelijoita, ja arvosanan väliltä 0‒6 antaneet ovat arvostelijoita. Arvosanat 7 ja 8 ovat neutraaleja. Suosittelijoiden prosentuaalisesta määrästä vähennetään arvostelijaprosentti, jolloin saadaan selville NPS-luku (Net Promoter Score).